Monday 12 March 2012

WAJAH BARU

Yuhuu...dalam dok sibuk-sibuk kerja, masih sempat nak menjengah blog sendiri. sekarang waktu makan, so mengambil kesempatan untuk menulis juga, semangat sedang membuak-buak tak elok dibiarkan. esok lusa jika dah kendur alamat sepi sekejap laman blog ni. menunggu berita hangat saat kemunculan resepi-resepi baru yang dicuba di dapur kesayangan. mr. hubby tak sudah-sudah memujuk supaya sentiasa menulis dalam blog kerana dia tahu itu minatku sejak sekian lama..tq abang.

memang belum mahir menggunakan blog tetapi sekadar mencuba  design baru dan mungkin nampak cool berbanding lama. dalam pada syok menulis, teringat nasi yang sedang ditanak di pantry. malas nak keluar ke gerai seberang jalan kerana kaki masih sakit, so kirim dengan kawan sepejabat. tukarannya? sepinggan nasi kosong yang ditanak tadi.

hari Jumaat ini mak dan ayah nak datang untuk urusan majlis pernikahan adik di KL. mungkin mak sampai tengah malam kerana berangkat pergi usai waktu pejabat. dalam kepala dok memikir hendak memasak sesuatu untuk mereka. perancangannya ialah puding/agar-agar sirap kesukaan ayah. teringat pula oven yang bagai nak kucampak ke dalam sungai langat...huhuhu. sakit hati memandangnya, guna tak sampai setahun tapi bila dipasang, menyebabkan elektrik trip. bayangkan jika aku membakar sesuatu di malam hari?..sudahlah aku ni penakut. tempohari, terpaksalah mr. hubby duduk di sebelahku menunggu kek harijadinya siap dibakar lagi 20 minit! konon nak surprise tapi yang nak kena surprise pulak ketahuan..spoil la kau oven..aku dah buntu nak menghidupkan semula kedai bakeriku di rumah ( hehehehehehe...pasang angan2 dulu ). terliur teringatkan roti manis, bagel dan aneka pastry yang pernah keluar dari perut oven itu. hai..hai..

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....