Wednesday 7 March 2012

Buah hati Ibu

Setiap tahun mesti nak sambut birthday dia, kalau tidak..mesti menuntut tak sudah-sudah. belilah kek apa sahaja, yang penting dia dapat tiup lilin dan potong kek. sedar tak sedar, masa berlalu begitu pantas dan kini usianya akan menginjak 13 tahun pada 7 september nanti. Aku suka memerhatikan bahasa tubuhnya dan anakku itu sudah mula remaja, mempunyai susuk tubuh seperti ayahnya. terasa baru beberapa tahun hidup bersamanya dan merasakan berat tanggungjawab mendidiknya menjadi seperti sekarang. dulu bolehlah kupeluk dan kucium bertalu-talu, tapi kini sudah besar, tinggallah aku keseorangan-rasa sepi dihampiri anak kecil dan memeluknya bila-bila masa. Aiman dah besar, sudah tak mahu dipeluk atau dicium depan kawan-kawannya. rasa mahu undur ke belakang waktu dan menjadi seorang ibu yang sangat mencintai anaknya. mungkin waktu aku berkahwin dengan abang dulu, aku belum bersedia memikul tanggungjawab sebagai seorang ibu, lebih-lebih lagi kenakalannya sangat mencabar hati. maafkan aku kerana gagal menjadi ibumu yang paling sempurna. tapi kau tak pernah tahu bahawa aku sayang kamu, sangat sayang hingga tiada satu perkataan yang dapat menggambarkannya-sungguh! semoga kau menjadi insan terpilih yang sentiasa mendapat rahmat Allah SWT di sepanjang usiamu. Amin.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....