Tuesday 6 March 2012

GILA SABUN!

bukan nak menunjuk-nunjuk atau nak dedahkan kelemahan diri, sekadar kongsi rasa apa yang aku suka dengan kamu semua. jangan tak tahu..aku ni dah kesawan SABUN agaknya..sebab suka kumpul koleksi sabun basuh baju, sabun badan, segala sabun mak nenek. kalau beli sabun macam tak ingat diri. aku memang suka bau sabun, dan aku memang suka beli sabun banyak-banyak. kalau sabun buku, aku suka main buihnya dan jirus keliling bilik air. laki aku sampai jemu nak cakap..biarlah. yang habis duit dia ( katanya..). tapi masa mak aku datang ke rumah, hehehehehehe..dia pulak yang tolong cuci bilik air aku, mak kata-dia memang suka cuci bilik air!..pulak dah..( anyway thanks mak sebab bilik air akak bersinar2..) dosa je aku ni!!

aku rasa macam nak kunyah2 sabun yang baunya harum semerbak. tak tahulah kenapa, mereng dah aku ni. time aku baik dgn bos yang sorang tu, dia siap offer nak beli sabun kalau aku nak kirim. apalagi, aku suruh dia beli sabun offer tu 2 kotak tapi dia balik dia beli 3 kotak..amik kau.

belum habis 3 kotak ni, aku dah beli lagi 2 kotak waktu gaji bulan lepas, laki aku nak meradang tapi aku buat tak dengar saja. berhenti di rak sabun buku, aku pilih 5 buku sabun Dobi warna putih ( sebab sangat harum dan sedikit lembut-senang nak dapatkan buih berbanding sabun Fab). dia tanya nak buat apa beli banyak2, aku bilang-seminggu aku perlukan 1 buku untuk diri sendiri. dia geleng kepala dan arrrgggghh..lalu jalan pergi.

terkini kan ada sabun Fab Lavender? so aku diam-diam isi satu pek dalam troli. malam ni nak cuba cuci baju dengannya, mana tahu boleh harum semerbak satu apartment..hahahahha..anak aku dah tahu dah, kalau aku minta tolong dia bubuh sabun dalam mesin basuh-mesti ibu nak 2 scoop kan?..pandaiii..memang aku ni boros, patut gaji 5 juta pun tak cukup..hehehehhe rupiah daaa

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....