Tuesday 13 March 2012

Jom Make-up

Wanita mana yang tak suka mekap sila angkat tangan! oh..memanglah ada tapi aku tersenarai dalam geng kaki melawa, kalau boleh nak susun segala mak ayah produk mak-up yang digemari atas meja solek..hehehhe tapi aku tak ada meja solek, gamble je. susun ler atas kabinet kecil, kalau malas sumbat aje dalam laci habis cerita. hand bag jadi sasaran menyimpan pelbagai alat solek. tisu sudah mesti. ke mana pergi mesti bawa minyak wangi, bedak kompak dan gincu..oh ho..sabun cuci muka dan pelembab wajah-usai solat kenalah mekap semula yeahh..

kegemaranku tidaklah semahal para artis. nakjadi cantik tak perlu tiru semua gaya. cukup sekadar keperluan dan sesuai dengan kulit wajah. tak mahulah dikatakan seperti memakai topeng dan ala-ala badut pula..hahahahaha. aku memilih menggunakan beberapa produk tempatan kerana ianya paling sesuai dengan tona wajah dan keserasian darah. kalau pakai mahal pun tapi merosakkan kulit nak buat apa ye?.mari aku kongsi beberapa barangan mekap yang semua mampu miliki setiap bulan.

untuk penjagaan wajah, aku gunakan set Safi Rania Gold Series kerana sedar usiaku dah makin bertambah, hormon-hormon dah banyak yang terhapus. alhamdulillah, nampaknya ada sedikit perubahan kerana pori-pori di wajah semakin mengecil dan tona kulit semakin sekata. pelembabnya pula kurasakan valuable kerana sangat lembut dan melegakan ketegangan wajah.

untuk bedak kompak pula, kugunakan produk avon-ideal shade-medium oil control. bila memakainya, warna tona kulit lebh cantik, biarpun kamu memakainya agak tebal. biasanya aku beli 2 way powder foundation tapi yang ini ada offer jadi rembat aje lah. selain dari avon, aku hanya serasi memakai bedak Maybelline oil control-2 way foundation tona beige.




gincu bibir pula, aku gunakan dari 2 jenama tersebut. tak membataskan hanya warna tertentu sahaja kerana semangat ingin mencuba dan kelihatan cantik. kadang-kadang tiba waktu nakal, aku sengaja mengenakan gincu warna merah terang sehingga kawan-kawan menggelarkannya marker pen! bukan untuk menunjuk-nunjuk tapi aku seronok memakainya untuk diriku sendiri.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....