Tuesday 12 July 2011

Kursus Team Building Di Felda Residence, Trolak, Perak

Hehehehe, dah lama aku tak buka blog aku ni. maklum kebelakangan ni aku tak sihat sangat . diserang selsema dan demam panas serta batuk tak henti-henti. lagipun aku ni penghidap Astma, bila cuaca terlalu panas atau terlalu sejuk, mulalah rasa tak sedap badan. Aktiviti bersukan pun dah jauh ku tinggalkan, jika dulu di Dusun Tua, dapat juga berlari-lari anak di mini stadium atau setiap Isnin hingga Khamis, buat senaman ringan dalam gim depan bangunan pentadbiran tu..aku rindukan suasana dulu. sekarang?..masaku terlalu banyak habis di jalanan. bila sampai rumah dah terlalu keletihan. maaf cakap, kadang-kadang lipat bajupun sambil berdiri selepas sidai baju di tengah malam. kadang-kadang bajupun kubiarkan semalaman tak berjemur dalam mesin basuh. selepas mandi jam 5 pagi esoknya, barulah aku jemur dan buat apa yang patut. mungkin faktor itulah yang menyebabkan aku selalu diserang astma-mandi air sejuk sangat!..nantilah, kalau ada rezeki lebih, boleh pasang heater tapi bil api haruslah naik berganda. sebab aku tak boleh nak pasang water heater satu aje-mesti nak dua sebab si kecik tu juga perlukan water heater di bilik mandinya. begitu juga dengan air-cond, kalau nak pasang, mesti kena pasang di dua bilik. jika tidak, bilikku biliknya jua..huhuhuhu. nak mudah-baik tak payah pasang..adoiyai..


Aziah

Team building di Felda Residence Trolak, Perak pada 08-10 Julai 2011 tempohari memanglah seronok bagi rakan-rakanku. aku?.mampu tengok aje sebab aku diserang demam panas lagi, malam pertama di sana, aku kesejukan dek air-cond ( walau sepoi-sepoi) dan jam 3 pagi bingkas bangun kerana sesak nafas. alhamdulillah nyawa masih panjang lagi, setelah mengeluarkan lendir dan batuk berdarah, barulah lega untuk bernafas. Ya Allah..panjangkanlah umurku dan berilah aku kesihatan, aku berjanji akan memulihkan keadaan diri selepas ini kerana bimbang nyawa dalam bahaya.

sarina, natrah, izami, aina



Badan sahaja kat sana namun hatiku di rumah. tapi aku cuba kuatkan semangat dan menggembirakan hati, untuk kegembiraan rakan-rakanku yang baik-baik belaka. terima kasih kuucapkan kepada Izami, Sarina, Aina, Aziah, Natrah dan yang lain-lain kerana terlalu terlalu terlalu prihatin terhadap keadaan kawan-kawan yang kurang berupaya, termasuk aku dan shahidan. kamu memang kawan yang baik . Dan aku merindui adikku yang seorang itu-Azie....apa khabar kamu di sana? bahagiakah kamu wahai adikku?








No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....