Sunday 24 July 2016

HIDUP PENUH RANJAU : Jodoh

Kesakitan ditinggalkan oleh orang yang didamba memang tidak tergambarkan dengan kata-kata. Tidak boleh diceritakan, tidak boleh dikongsi bahkan tidak langsung boleh mengadu kepada sesiapa jua kerana presepsi berbeza pandangan orang luar yang bisa menambahkan lagi duka. Waktu senggang itu biarlah menjadi detik keramat kepada diri sendiri dan belajar menerima penolakan. Sampai suatu masa kelak, pengalaman tersebut akan menjadi momen terindah walau pernah menderitakan.

Namun apa yang terlebih kecewa sebenarnya bila cinta tersebut rupanya kembali semula, betul betul berdiri di ambang pintu hatimu saat kau bersedia hidup bahagia dengan pasangan kedua!

Lebih parah bilamana kau masih ada keinginan untuk 'meneroka' cinta lama dan membiarkan diri 'terbang' bersama-samanya. Mungkin dengan sedikit harapan bersisa di sudut hati, kau pasti menemukan bahagia yang selama ini dicari..agaknya.

Hidup bersama pasangan kedua, masih mempunyai bahagia namun intipati yang diharapkan kadangkala lari dari hasrat hati dan keinginan yang disemai pada pasangan pilihan. Tidak juga mengharapkan bulan dan bintang, sekadar meneruskan kehidupan seperti biasa, tidak seperti kemenangan pada pengertian dan rasa cinta lebih mendalam jika bersama kekasih pujaan hati...agaknya lah kan....

Jika pasangan itu adalah insan yang dicinta sepenuh jiwa, penzahiran mungkin sedikit berbeza dan keikhlasan yang diberikan adalah mungkin lebih berganda lagi...rasa-rasa begitulah agaknya.

Pernahkan kamu menganalisa..seseorang yang tidak begitu dicintai, menjadi teman hidupmu, menjadi rakan, sahabat dan berkongsi setiap adamu. Dia rela tinggalkan seluruh keluarganya demi mengahwini kamu, berikan apa sahaja yang kamu mahu..selain HATI dimana sedikit hati tersebut telah diperuntukkan untuk sidia kekasih lama yang masih belum mahu diturunkan takhta, bukan sidia yang tak mahu turun tetapi si pemilik hati yang sengaja memerangkapnya disana. lama.

Bila berbicara tentang HATI..rasanya tiada manusiapun yang mampu menghuraikan kepelbagaian rasa yang dikandung oleh secebis daging bernama hati..


Sarah-Roslan-Yusri.
-Ada apa dengan cinta...








No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....