Thursday 16 June 2011

HIDUP PENUH RANJAU: Bahagian 1


Aku terkenangkan si dia. terkenangkan kisah-kisah silam yang masih menghantui jiwa, bertahun aku cuba berlari jauh-jauh dari semua kenangan tersebut namun apa yang ku temui hanyalah debar kerinduan yang semakin mendalam. parah sudah aku ini, karam tak bertempat dan berhaluan. ibarat buih di tasik yang berpusing-pusing diusik angin sepoi padahal dasar tasik itu sudah cemas dengan gelora. bagaimana harus ku tenteramkan perasaan ini? aku sudah tidak tertahankan lagi, aku sudah tidak tertanggungkan lagi..


sebagai wanita, aku hanya tahu menangis dan berdoa kepada Allah. dalam kesengsaraan menerima ujian, hati masih tidak putus mengetuk harapan.betapa sedihnya seorang aku ini jika kamu gambarkan ia sekarang Yus. aku sudah terlalu asing dari Sarah yang pernah kamu kenali suatu waktu dahulu..satu soalan yang ingin kutanya kepadamu..kenapa kau tinggalkan aku? tahukah kau bahawa kau telah mengambil kesemua hati dan jiwaku hingga tidak sedikitpun bersisa. bagaimana aku harus kemudikan bahteraku jika kau telah membawa lari panji-panji. 
 
aku tak akan berhenti dari mencarimu, menunggu kau pulang kembalikan harapan. kita sudah membesar bersama, berkasih berdua, berjanji akan sehidup semati, namun kau kalah dengan sedikit ujian duniawi lantas berlari menghilangkan diri..meninggalkan aku  keseorangan. apa salahku Yus?..hukuman apakah yang kau berikan ini..

~bersambung.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....