Wednesday 15 June 2011

HIDUP PENUH RANJAU: Pengenalan


LIFE FULL OFF SORROW
(…and you make me a griever .)

13 th. July 2002 - 9.00 pm.

I am still loyal write a great line in this book. Still the same line since 2 years ago, that i’m missing you my friend. I am really mean it, and I’m floating in tears. Hard to say, why I never give-up in writing ,why must always declare my truly soul to you..even I know you would not be mine forever, may be I have lost my mind, but you may not knowing that I am truly loving you since child. Hardly I tried to embrace my tears , but when the time appear, I can’t bear to pretend how upset it is. Let me cry lonely because if you here, I would not grieving like this..


15th July 2002 – 2.34 am
Yusry, a huge  love I present to you. I have no more dream. You have buried all our memories. I do not understand, perhaps mine have lost all courage. Yusry, my prays will follow your shadow. Hope  you find your way with intan zulaikha-your lovely  fiancé. Am I right about this…I have told you before that you will find your soul mate and will love her in your lifetime..so I pray this lady will love you, take care of you and your mother. 

 ***************
Inilah nukilanku yang masih tergantung semenjak 27.02.2009. aku cuba menyiapkannya dengan sebaik mungkin. versi bahasa Inggeris ini sengaja kubuat begini kerana rakan-rakan dari London dan Jerman yang kukenali dari alam siber meminta aku menterjemahkannya hatta sedikitpun. Aku tak mampu untuk translate all the story but they seem like to read more. nothing much happier than our art ada follower tersendiri. mungkin pada orang nampak stupid but i like it  ..

Aku selalu cuba untuk menghabiskan novel ini tetapi kekangan masa dek kerja yang memerlukan date line setiap hari di IKBN Dusun Tua menyebabkan aku kelunturan mood.Acapkali aku kecundang bila mahu meneruskannya. dan pada tarikh 27.09.2009 itulah, aku bagai dipukul badai, dimana aku menangis akibat penangan novelku sendiri...selama menulis novel, aku akan dibayangi oleh 'roh' watak utama, merasai getaran cintanya jika dia sedang dilamun cinta dan merasai kesepian jika dia patah hati. duniaku aneh..hanya Tuhan yang mengerti. 

Jika anda meminati novel ini, teruskan bersama saya di blog ini kerana mungkin anda juga akan mengalami perasaan yang sama dan dapat menyelami dunia saya di belakang tabir.

~bersambung.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....