Thursday 21 July 2016

HIDUP PENUH RANJAU : Aku lepaskan kau kembali

31 Mac 2009 : jam 10.55 malam ( Selasa yang bersejarah )

Setelah hampir 4 hari berada di bumi London, Sarah nekad mahu pulang ke tanahair. Yusri menghantarnya ke lapangan terbang dengan sejuta perasaan terbuku dalam jiwa. Najmissa sekejap mahu didukung dan sekejap mahu berlari ke sana kemari.

Yusri mengambil tempat disisi Sarah apabila Sarah selesai mendaftar masuk bagasinya. Penerbangannya jam 11.55 malam dan dijangka tiba di Kuala Lumpur jam 7.45 pagi keesokan hari. Satu perjalanan yang sangat panjang dan membosankan.

Dia merangkul bahu Sarah dan menepuk mesra. Wanita itu nampaknya sedikit resah atau mungkin sedang dalam dilema untuk mengagihkan diri serta perasaannya selepas ini. 

"Aku gembira kau datang menemuiku di sini..membawa rinduku bersama walau kau ambilnya semula hari ini.."

Sarah merebahkan kepala ke bahu Yusri sambil tersenyum.."Hidup ini umpama roda, kau mungkin akan bertemu aku semula suatu hari kelak dan hari tersebut janganlah kau palingkan muka bila melihatku."

"Aku disini menunggumu sayang..tanpa jemu.."


*******************

Nun jauh di awan biru, Sarah memanjatkan doa ke hadrat Illahi, semoga tindakannya ini direstui dan kesilapannya diampuni..sebelum menarik kain selimut yang semerbak harum itu, dia memandang keluar tingkap sebentar. Apa yang kelihatan hanyalah kepulan awan dan kegelapan malam. Masih terasa-rasa hangatnya kucupan sang kekasih hati di kedua belah pipi yang sangat mencalarkan segenap kota hati saat ini...

Selamat tinggal sayang, panjang umur pasti kita bersua lagi. Kerana mahligaimu disini, dihati ini....


Sarah
-01.23 pagi



**bersambung lagi....





















No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....