Tuesday 12 July 2016

DETIK ITU

Masa berlalu begitu pantas, sedang baru bertatih untuk berjalan ianya tiba tiba menghilang. Lenguh menantimu dan aku masih berdiri di ambang pintu ini dalam kesamaran dinihari..

Berkali-kali ku ingin kau tahu, berkali kali aku ingin kau memahami, bahawa di pinggir jalanan ini, ada aku yang sangat luhur ingin menemanimu menyelusuri denai dan ranjau kehidupan. aku juga sangat mengerti kehadiranku ini bagai kumpulan awan mendung yang melindungi kamu dari sinaran terik sang suria. Aku merasakan bahawa hanya akulah yang bisa membuatmu bahagia selagi hayat ada..

Tapi aku lupa keagungan Illahi..Dia yang menciptakan Qada dan Qadar sejak azali lagi..yang menentukan jalan berbeza bagi kita berdua. Dan aku terima dengan hati penuh tawaduk, cuma kadang kala sifat manusia seorang aku yang begitu dhaif, membuatkan aku selalu karam dalam lautan khayalan.

Aku-sebenarnya belum mahu meleraikan cintaku kepadamu.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....