Wednesday 1 May 2013

BERJINAK-JINAK DENGAN TANAMAN


sejak dua menjak ni, aku bagaikan ketagihan nak bertanam-tanaman. bila jengah blog member dalam dan luar negara, alahai...teringin pulak nak cuba tanam sayur dalam pasu. rumah aku ni rumah apartment, mana ada tanah. lain la kalau rumahnya paling bawah sekali, mungkin dapatlah tanah sekangkang monyet buat melepaskan gian menanam pokok sebatang dua. 

kemaruk ni datangnya dari blog kak LG salam dua benua yang asyik masyuk tunjuk garden dia. ceh..tak puas hati ni. aku pakat dengan hubby dan anak teruna kecik tu supaya ubah balkoni dengan pasang dua para untuk letakkan pasu-pasu kecil. hari buruh semalam digunakan oleh kami dengan aktiviti memasang para-para, memasang kipas dinding kawalan jauh di bilik utama, mengemas ruang dapur dan dua-tiga perkara yang difikirkan sesuai. disebabkan hubby tiada kelengkapan lengkap untuk aktiviti seperti itu, dia panggil jiran sebelah untuk membantunya. bagilah duit kopi ikhlas kerana membantu kami. dia gembira kamipun bahagia..hehehehehe..korang tunggulah kebun kami tau, mana tau ada hasilnya untuk dimakan sendiri. aku cuma nak tanam cili dan beberapa jenis sayuran mudah untuk dicuba. kalau langsung tak jadi, buat hiasan pokok mati la para-para tersebut ye..aku segan nak snap gambar time diaorang buat keje, dah siap keje malas pulak nak snap ( alasannnnnn). 

hari ni nak singgah kedai rm2.00 nak beli pasu plastik comel-comel ( tak la comel sangat) dan kemudian pergi Giants untuk cari benih dan segala perkara untuk kebun baru..ahaks....geli la pulak dengar kan?..perasan lebih aku ni.

kita tunggu kemunculannya............

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....