Sunday 5 May 2013

BAJU RAYA SUDAH MARIIIII...


Balik dari mengundi di DUN Semenyih pada hari Ahad semalam, abang ajak aku dan aiman melawat gedung kain di Nilai 3. abang nak cari kain pasang untuk dibuat baju raya sedondon untuk kami 3 beranak ni. dan bersempena tema warna tahun ini adalah warna hijau, so kami pun pilihlah baju warna hijau pucuk pisang.

abang belikan juga kain pasang lain untuk aku tempah. sebab mata dah kelabu asap, aiman juga yang memilihkan untuk ibunya. dia kata biar nampak mudaaaaa...cis. aku iya kan aje lah.

selalunya kalau membeli kain pasang untuk aku mesti tak lari dari 10 pasang ( hehe..biasanya 3 jenis pilih yang mahal sikit untuk baju raya dan lain-lain tu paten biasa saja sebab untuk dibuat basahan pergi kerja), tapi disebabkan  3 jenis itu aje dah mencecah rm400.00, abang ajak datang lain kali untuk beli yang lain. aku pun dah macam kurang mood untuk memilih sebab kenangkan kos upah sepasang baju saja ialah rm35.00, kalau 10 pasang? lingkup duit nak beraya..huhuhu. nanti tak dapat nak merasa beli kuih best-best..hahahaha.


harap-harap kalau berjalan raya nanti tak adalah bertembung dengan orang yang pakai kaler sama..huhuhuu
percayalah...ini saja yang kami mampu


No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....