Sunday 5 May 2013

KEBUN DALAM BEKAS


Haaa...inilah rupa kebun aku!lebih kemas la dari rupa parasnya sebelum ini yang cuma terletak di bawah lantai saja. aku memilih nak tanam pokok tomato ceri, lady finger dan cili akar. sementara pokok yang dah tinggi tu adalah pokok delima merah. manakala 3 anak pokok di sebelah pokok delima ialah anak pokok buah lemon..haa, jangan tak tau aku ada tanam lemon tau..

hahaha, kalau tak atas kerajinan anak bujang kecik tu, tak ada maknalah semua ni. ibu hanya tau mengarah saja dan aimanlah yang kena bela. hehehehe.

bila mak mentua aku sampai rumah semalam, nak tergelak pon ada dia tengok begitu bersungguh-sungguh kami cuba menanam sayur atas para. suamiku mencelah-tak apalah, saja suka-suka. kalau ada rezeki kami ambik buat masak, kalau tak ada nampaknya kena beli juga kat kedai.

apa-apapun, kita sama-sama tunggu dan lihat. aku akan update dari masa ke semasa ye....



No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....