Thursday 16 June 2016

SEMARAK KASIH : Hidup yang telah ditakdirkan..

Aku resah, aku gelisah sebenarnya dan sememangnya aku bimbang. Keputusan doktor tentang hasil ujian darah suami dan ujian jantung mendapati ( belum mengesahkan ) bahawa suami barangkali mengidap masalah jantung berlubang..

Abang bagai hilang semangat, bercerita kepadaku bagai hendak mati beberapa jam lagi..aku tidak menunjukkan apa-apa riak saat itu kerana aku speechless..rawatan susulan mungkin di hospital HUKM atau Serdang. malam itu kami tidur tak lena, dia lebih banyak habiskan waktu bersama anaknya dalam bilik bujang itu. mungkin dia terlalu memikirkan..

aku teringat kakak di Muar, doktor juga mengatakan bahawa kakak menghidap sakit jantung berlubang namun alhamdulillah, seusianya belasan hingga kini mencecah puluhan, kakak tetap sihat. dan aku menyakinkan diriku bahawa penyakit itu boleh diubati dengan sabar dan keyakinan tinggi kepada Allah SWT.

memandang ke hadapan, aku melihat diriku keseorangan...semoga Allah memanjangkan usia suamiku, memberikannya kesihatan yang lebih baik dari semalam untuk masa depan kami yang gemilang. amiinn.

~lola.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....