Tuesday 7 June 2016

HIDUP PENUH RANJAU : monolog minta pengertian

Ketika sunyi melanda, kamu datang memberikan cahaya dan kita saling bergembira. kemudian kamu menghilang bak angin lalu..meninggalkan aku sendirian dalam kesuraman, bertahun tahun tanpa khabar berita. setelah aku menemui titian baru, kamu munculkan diri dengan cebisan harapan yang masih melangit dan sejuta kenangan lewat musim musim percintaan.

Siapakah kamu untuk aku utamakan..
Mengapa hati yang belum bebas masih ingin mencuri pandang apa yang masih ada untuknya di seberang sana. kulihat hanya kerdipan pelita di tengah malam. Kenapa kakiku masih ingin menjejakinya...

Rindu pada hati yang pernah pergi hanya membuatkan kamu lara.  Rindu yang tak menjanjikan apa-apa selain kecewa dan derita. Tapi perempuan ini berkeras ingin meneruskan juga.

Sehelai selendang merah jambu, hadiah dari pencuri hati telah tiba hari ini. Datangnya bersekali dengan mawar putih dengan ucapan : hatiku dan hatimu, berlari mengejar angin..maafkan aku kerana pernah meninggalkanmu sayang.


............

Sarah mengalihkan pandangan ke luar jendela. Hatinya berdebar-debar tak tentu arah.

~Batley, London.


....bersambung.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....