Wednesday 26 December 2012

NYANYIAN JIWA

Hatiku digamit rindu...rindu pada kenangan silam sewaktu usia baru mengenal apa itu erti cinta. tatkala itu, hatiku sentiasa berbunga-bunga, indah dan mempersona. saban waktu menghitung detik untuk bertemunya meski sekadar berbual dan bergurau senda di petang hari. masih ingatkah kamu kepadaku? atau kamu sedang berbahagia bersama insan tercinta. kamu jua yang memintaku merahsiakannya....

Cinta terlalu mengasyikkan, dunia dirasakan hanya milikku seorang. lebih-lebih lagi jika cinta rahsia yang hanya terbongkar pabila pasangan mula melangkah pergi dari sisi..saat itu, jaminanmu hanyalah satu: kamu akan pulang kesisiku suatu masa kelak. hatiku dirobek sembilu..terlalu pilu.

Akhirnya kamu pulang jua kesisiku, tetapi dengan membawa kenangan manis bersama insan lain. wajarkah begitu? dan kemudiannya aku selalu bermimpikan kamu, memohon kemaafan tak berhenti sedang aku sering menolaknya. kini usia percintaan dalam sepi itu telah mencecah 27 tahun...namun aku masih lagi terjaga dari tidurku dan menangis sambil bertanya dalam hati: mengapa kau tinggalkan aku..

benarlah, bila hati mengasihi dengan setulus hati, kenangannya dibawa sampai mati. nafikanlah, namun aku tahu kamu juga merasakannya.

rasa cinta ini masih tersimpul rapi.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....