Wednesday 10 August 2016

PADA PENGERTIANMU

pada pengertianmu, akulah kisah terindah
pada pengertianmu, akulah kekasih terhebat
pada pendanganmu, akulah segalanya di dunia
...sedangkan kamu terlupakan,
akulah yang kamu dustakan
akulah yang kamu tinggalkan
akulah yang kamu sering permainkan
dan akulah insan paling bisa diperbudakkan
..kerana cintaku kepadamu tak pernah berubah
lalu keseluruhan isi derita itu kamu biarkan
mengharap aku memahami dan pulih sendiri
bukan berhari, bukan berbulan
.....tapi menghampiri abad

aku ingin sekali berlari
jauh meninggalkan kamu
tapi kamu datang dengan senyuman
dan aku bersimpuh dihujung kaki

kepada siapa harus menyatakan
untuk apa merahsiakan
atas dasar apa kita lakukan
masih satu tanda tanya tak bertepi
tanpa noktah

terguris hati ini
namun tak layak dikasihani..

dhaifnya seorang aku.

~lola.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....