Thursday 18 August 2016

PAHIT AKAN MANIS AKHIRNYA ATAU PAHIT SELAMANYA...

Jika dihitung-hitung, kebarangkalian untuk mengukur sejauh mana dalamnya ikrar cinta adalah berbalik kepada banyaknya iman dalam jiwa. kalau kau benar mencintai seseorang kerana Allah SWT, kau pasti tak mungkin sesekali mencari yang lain, tapi Allah SWT jua sebaik baik perancang dan penentu segala galanya, saat kau berikrar untuk taat setia, ketika itulah Dia turunkan ujian..untuk melihat samada kau mampu atau tidak.

..dan sebagai seorang hambaNya yang lemah dan hina, berapa kali kita mampu tangani semua itu dengan baik. Jujurlah...hati yang tidak gembira, selalunya akan kalah.

Wanita memerlukan sentuhan kasih dan sayang. Jiwanya bagai tak terbias bilamana tidak pernah mendengar ungkapan sayang dan rindu rinduan dari orang yang rela dinikahkan. Apabila dia mendengar itu semua dari orang lain, lagi-lagi dari kekasih lama..apakah yang kamu rasa. Perahu sudah berlayar dan sarat dengan muatan berharga, adakah pasti kamu akan berundur ke muara?

Memang tepuklah dada tanyalah iman, namun jika iman amat sedikit dan nipis, usah dipersoal mengapa mudah terkoyak dek halusnya penangan sentuhan kasih dan sayangnya.

Salam dariku yang sedang tersenyum.
~Lola.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....