Sunday 14 June 2015

MENJELANGNYA RAMADHAN 1436H

Alhamdulillah, sedar tak sedar..ada lagi 2 hari nak sambut Ramadhan Al-Mubaraq. Indahnya saat itu nanti bila sepanjang bulan penuh dengan kenikmatan, mencari keredaan Allah SWT dan harapan dapat diampuni segala dosa yang bersarang sekian lama.

aku sekadar insan biasa, hamba Allah yang jahil lagi hina. jauh di sudut hati..aku teramat ingin diampuni meski setiap hari tak pernah lupa untuk meminta kepada-Nya. sepanjang tahun, hanya bulan inilah yang kunanti-nantikan kehadirannya kerana ianya membawa pengertian yang mendalam dan paling penting buat sekian jiwa.

lupakan seketika tentang persediaan Ramadhan malah biarkan saja persiapan menjelang Syawal. detik inilah penentuan iman, ujian dan ketaatan terhadap sang pencipta. aku tak kisah jika hanya berbuka ala kadar mahupun menyambut lebaran nanti dengan apa yang tersedia, di usia begini, apa yang kudamba hanyalah merasa kasih sayang dari Allah SWT. jangan kamu tersilap tafsir, kasih sayang -Nya hadir dalam bentuk yang kita tak duga, yang kita tak nampak. apa yang utama, kecintaan dan kasih sayang dilimpahkan dari segenap penjuru. terpulang kepada kita untuk menyingkap hijab tersebut. maka singkaplah dengan cinta dan rindu, akan terbentang dihadapanmu selautan kasih maha indah..hadiah dari Allah buat seluruh alam.


-babylola.


No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....