Wednesday 3 April 2013

RASA BAHAGIA ITU....

...bukan datangnya dari orang lain
..bukan boleh dibeli
..apalagi ditukar ganti sesuka hati

ianya milik Allah SWT, Dia yang memberi dan Dia juga yang selayaknya mengambil kembali. aku tak bisa membahagiakan semua orang di sekelilingku dan kamu-kamu tak boleh mengharapkan ada insan prihatin yang akan membawakan sebekas bahagia ke dalam hatimu.

kadang-kadang aku menjeruk rasa bila mengetahui kawan baik tersentap hati dengan orang lain namun yang jadi mangsa perang dinginnya ialah aku! hey wake-up dude...carilah bahagia itu di kalangan kita dan muhasabah dengan kurniaNya. kalau di rumah kamu dah berserabut, tinggalkan masalahmu disitu saja dan aku tak mahu kamu muntahkannya dihadapanku setiap hari kerana hatiku yang sangat sensitif ini mudah terjangkit dengan aura negatif yang kamu bawa. bantulah aku dengan menceriakan wajahmu yang bak terhijab itu.

tahukah kamu? orang lain selalunya tak mengetahui betapa berat dugaan dalam hidupku semenjak dulu tapi aku tetap berdiri sambil tersenyum kerana itulah jariahku. dan kamu amat menyeksa aku dengan berkelakuan begitu.

maafkan aku jika aku tak mahu lagi bersuara kerana hatiku benar-benar hampa.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....