Wednesday 5 September 2012

MYGang






Kehidupan di pejabat kadang kala membosankan dan meletihkan namun ianya dapat diatasi dengan hubungan baik sesama rakan sejawat. di usia aku ini yang telah meningkat dan dikelilingi oleh rakan-rakan sejawat yang lebih muda, kadang-kadang terikut-ikut dengan rentak mereka, apa yang pasti hubungan kami sangat baik setakat ini. mereka juga amat menghormatiku yang lebih tua dan seringkali dijadikan tempat rujukan jika ada sesuatu masalah.

pada mulanya ditukarkan ke ibu pejabat dari daerah kecil adalah perkara yang besar pengorbanannya kepadaku. rasa pelik, janggal dan tidak selesa namun akhirnya bila aku membuka pintu hati dan minda, aku merasakan ujian pertukaran itu sesuatu yang istimewa daripada Allah SWT. tempat jatuh lagikan di kenang apatah lagi tempat mencari rezeki dan menghabiskan separuh hari di situ. lama kelamaan jatuh cinta dengan tempat kerja dan merasakan keselesaan dari segenap penjuru. kerja sampai mati pun tak habis tapi keselesaan serta hati senang adalah sesuatu yang tak mungkin dapat digantikan dengan WANG.

perjalanan menuju ke pencen adalah lama lagi dan aku berharap semuanya diberkati Allah SWT. semoga disepanjang perjalanan itu nanti, aku dilindungi olehNya. Amin.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....