Wednesday 25 May 2016

Ramadhan yang dinanti

Assalamualaikum w.b.h.,

Aku mengucap panjang bilamana menjengah 'rumah' kesayanganku ini. sudah agak lama tak bersihkan, dah banyak sawang bergantug-gantungan. akhirnya..hari ini seperti ada kekuatan dan kelapangan untuk memcuci debu dan taburkan haruman tatkala gerbang ramadhan al-mubaraq bakal tiba tak berapa lama lagi...hahahhaha, macam kebiasaan di rumah pula, time nak raya mulalah macam lipas kudung x berapa nau nak cacat buat buat cacat, pegi cuci satu rumah sampai bergadoh gadoh sebab letih dan ada yang try nak curik tulang ehhh..yang sibuk membelek barang lama pon hadooo ( sebab baru jumpa). adoyaii.

Ramadhan tahun ini mungkin kami harungi dengan cara biasa-biasa sahaja seperti kelaziman yang sudah. hari-hari kami memang makan lauk dibeli dari kedai tapi sejak sebulan ni, macam dah tak lalu nak telan. nasi selalu banyak terbuang, mungkin dah jemu asyik lauk yang sama aje. malam tadi abang buka mulut tak nak lagi beli gulai diluar sebab dia dah datang alergy satu badan. aku ingat aku sorang yang merana, rupanya abang pon sama...huhuhuhu..tak berbaloi beli murah tapi banyak tapi dapat bonus alergy dari bahan perasanya. hurmmmmmm..nak nangis ( sebab kena masak la balik lepas niii).






No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....