Sunday 18 November 2012

TENSIONKAH AKU?

Dalam hati terlalu banyak bicara, kadang-kadang boleh membuatkan diriku tertawa dan banyak pula kadang kalanya yang bagai mahu merobek-robek seluruh jiwa.

aku minta maaf pada suami pagi tadi, kerana terkasar bahasa pada malam tadi. mungkin kerana aku kurang sihat, atau mungkin kurang perhatian, atau mungkin kebosanan atau pun mungkin memang jenis tak makan saman.

aku pun tak mahu jadi derhaka, jauh sekali mahu menjadi batu api dan menghasut-hasut sang suami supaya membenci tetapi aku sedar yang aku ini memang kaki tak sabar dan sangat panas baran, bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana memberiku seorang lelaki yang sangat budiman. bila sedar tu, insaflah sikit tapi bila syaiton berlegar-legar depan pintu hati mulalah gendang amarah asyik nak bergendang.

kami hidup biasa-biasa saja, aman dan bahagia tapi bila ada campur tangan pihak ketiga, tu yang rasa asyik nak mengamuk dalam hati. dalam hati je tau...sebab tak mahu derhaka. tapi pelik pulak, tak bergaduh dengan sesiapa, tak bercakaran dan bertumbuk-tumbuk an namun tetap kelelahan. aku jadi penat sendiri dan mulalah jantung berdegup kencang serta fikiran melayang-layang tak mahu lelap. tension la tu aganya ye...

mujur rumah jauh dari pejabat, kalau tak dah tentu tidur baring sepanjang minggu dalam pejabat. rasa aman dan tenteram.

abang, semoga kamu mengerti pengorbanan aku seorang isteri..disaat keluargamu yang lain bagai mahu menafikan hak mak sebagai mak yang perlu dilayan, aku tampil menghulurkan bahu. tapi jika hak aku pula dipertikaikan, terpulanglah kepada kamu menafsirkan isterimu ini beban atau tidak.

selagi aku bernafas, disitulah dia ada selama mana yang dia mahukan, cuma pesanlah kepadanya agar menghargai aku yang tidak sepertinya ini. aku juga perlukan perhatian kamu..

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....