Thursday 6 October 2016

HIDUP PENUH RANJAU : KESAKITAN YANG BERULANG

Seketika aku merasakan, betapa sakitnya jiwa diuji begini. Aku kesedihan dan kesepian teramat. Aku hanya mahu menangis semahu mahunya namun tangisan tak mampu buatkan aku gembira selepas itu. Mulutku jadi bungkam tak mampu bersuara, atas sebab hati yang tidak rela dan gembira. Aku memang tak mahu meneruskannya tapi aku juga tak mampu menerimanya..seperti apakah aku ini?

Memang berulang kali kesakitan ini hadir. Ia tiba bertahun dahulu dan kini bagai memori tercipta semula. Bersungguhkah kamu terhadapku? atau sekadar mimpi yang singgah lalu pergi menjelang dinihari..sanggupkah kamu memotong sebelah sayapku demi kamu...dan sanggupkah aku menahan kesakitan melampau itu saat sebelah sayapku digergaji janjimu?

aku sudah mahu melangkah pergi, namun jemariku bagai tersekat di ambang pintumu..


Sarah
-antara keajaiban dan keaiban.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....