Thursday 28 May 2015

MENJELANG RAMADHAN

dah lama rasanya tak mengetuk key board menaip ayat-ayat power ( ciss) ni...hari ni jumaat, tengok keliling semua dah merambu balik. tinggallah aku sendiri melayan mata main game. dah habis life layan blog pula, eh macam ada sesuatu pulak nak kongsi. walau bukan ramai pun follower..al maklum bukan blog masakan atau taraf-taraf vip gitew..cukuplah untuk aku baca sendiri..wah....ayat penyedap lah...

beberapa hari lagi nak puasa, hati mulai touching la..betul la weh..saat-saat begini, aku rindukan kampung halaman..ha..tengok..aku dah meleleh leleh air mata ni sebut kampung ni..huhuhu..mak tak de, ayah tak de, kakak pun macam tak dee je...huihhh..sodih.

puasa itu wajib, yang menggembirakan ialah bila faham nikmat dan ganjarannya. lebih bahagia bila dikelilingi keluarga tersayang, pak we ter..kohkohkohhhh..adik beradik yang saling menghormati. kalau ramai adik beradik lagi best kan, lagi best kalo semuanya sopan santun ( belakang mak bapak main terajang sepak kepala..).

kami cuma bertiga. anak dah semakin bujang, aku laki bini semakin tua..suasana di bulan ramadhan tu agak sepi. kadang-kadang nak berbuka pun macam tak ada selera. kasihan dengan si anak, mengharapkan suasana sepertimana di atas tu..tapi tak ada. sedih la juga rasanya.

oklah, tadi ada kawan singgah meja ni, terus hilang idea aku nak menulis, jap-jap lagi kot la datang balik aku tulis lagi 1 entry ok..

wassalam.

No comments:

HIDUP PENUH RANJAU : TANPA TEPIAN

Maafkan aku untuk kesekian kalinya, terpaksa menitiskan airmata semahunya kerana terkesan dengan impian serta harapan yang tak kesudahan....